Jak zaujmout popisem nemovitosti

Důležitou částí je i popis prodávané nemovitosti. Je důležité zájemci předat všechny potřebné informace, které hledá. V dnešní době se chce každý člověk dostat k informacím, co nejsnáze a dodatečné zjišťování důležitých informací, které nedostane hned po otevření a přečtení inzerátu a kvůli kterým by se musel telefonicky nebo jinak dotazovat majitele či prodejce mohou vést k jeho dalšímu nezájmu a to může způsobit opuštění vašeho inzerátu a vyhledání inzerátu jiného, kde dané a pro něj důležité informace jsou. Ano, i když se to zdá jako banalita i to se může stát, bohužel je to způsobené leností a obavou či ostychem lidí kontaktovat prodejce/majitele a jednoduše se dotázat. Právě proto je důležité vcítit se do zájemců a představit si, co všechno by pro ně mohlo být důležité a následně do inzerátu napsat. Všechny podané informace musí být jasné a srozumitelné, aby při jejich předání nedocházelo ke komunikačnímu šumu a tedy nepochopení nebo špatnému výkladu.

Používejte u popisu nemovitosti kompletní informace například na nadpis “ prodej bytu v Praze“ vám asi moc vážných zájemců nezavolá. Pokud, ale napíšete „prodej bytu 2+kk, 55m2, balkon, Praha 10, Záběhlice, ulice Jetelová“ bude váš úspěch zaručeně větší.

Vůbec se nebojte rozepsat, ale i zde platí pravidlo všeho moc škodí. Je důležité si uvědomit, že zájemce se podívá na více nemovitostí a hledá u nich hlavně fakta a nebude určitě číst „5 stránkový“ popis nemovitosti, kde je spousta nepotřebných a zbytečných informací – pokud to informace ještě vůbec budou. Buďte sdílný, ale držte se důležitých informací. Sdělení: „pod okny nádherná zahrádka s mnoha kvetoucími květinami“ se možná bude někomu líbit, ale někomu také nemusí. Přitom se může jednat jen o obyčejnou malou zahrádku, kterých je v dané lokalitě spousta. Teď si představte, že si to přečte silný alergik – ten Vám asi nezavolá a přitom, kdyby to viděl na vlastní oči, nemuselo by mu to vadit.

Důležité je i používat správné výrazy například by vás asi nezaujal inzerát s nadpisem „prodej baráku v Jesenici u Prahy“ ale i jednoduchý za to správně podaný nadpis „prodej rodinného domu v Jesenici u Prahy se zahradou“ zní mnohem lépe.

V nadpisu nemovitosti se vyvarujte nadpisům jako „prodávám/ pronajímám byt 2+1 v Praze na Chodově“, ale zvolte raději „prodej/pronájem bytu 2+1, Praha, Chodov“ protože tyto výrazy bude právě kupující na internetu vyhledávat a nemusel by váš inzerát vůbec najít.

Informace v textu samotné by měli být jasné a správně informativní. Sami si řekněte, co by Vás zajímalo, kdyby jste hledali nemovitost. Je to určitě dispozice, velikost bytu v m2, jak velké jsou jednotlivé pokoje, jaká je orientace jednotlivých místností, jestli k bytu patří sklep nebo balkon na chodbě (pokud samozřejmě není v bytě), jaké rekonstrukce byli v bytě a domě provedeny (nová střecha, nové stoupačky, plastová okna, nový výtah atd.), jaké jsou podlahy, pronajímá/prodává se byt zařízený nebo nezařízený, dobré je napsat i základní občanské vybavenosti např. supermarket je 300m od domu, stanice metra je 5 minut pěšky, mateřská školka 5 minut autem atd.

Další články

Důležité je být vidět

Důležité je být vidět v místě prodeje nemovitosti. Potenciální kupec se skrývá všude, například vaši sousedé mohou vědět o někom, kdo v této lokalitě hledá

Přečíst »